Η διεύθυνση του αγώνα έχει επίσημα κηρύξει συναγερμό για καύσωνα για το Σαββατοκύριακο του αγώνα στη Σιγκαπούρη. Κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της F1.
Η FIA έχει ευαισθητοποιηθεί στο θέμα από το GP του Κατάρ στη σεζόν του 2023. Τότε, η υπερβολική ζέστη προκαλούσε δραματικές σκηνές. Οι οδηγοί έχαναν για λίγο τις αισθήσεις τους στο πιλοτήριο ή έκαναν εμετό.
Στον τερματισμό, όλοι οι οδηγοί έκαναν λόγο για τον πιο απαιτητικό σωματικά αγώνα όλων των εποχών. Ευτυχώς, δεν συνέβη τίποτα πιο σοβαρό τότε. Αλλά η FIA ανησύχησε και συγκρότησε, μετά από εκείνον τον αγώνα, μια σχετική ομάδα εργασίας. Στόχος της: να βρίσκει λύσεις για την καλύτερη προστασία των οδηγών σε εξαιρετικά υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.

Τα μέτρα τίθενται σε ισχύ μόνο εάν η FIA εκδώσει επίσημα προειδοποίηση για καύσωνα πριν από το τριήμερο ενός αγώνα. Και αυτό ακριβώς συνέβη την Πέμπτη για πρώτη φορά στην ιστορία της F1. Σε επίσημη δήλωση, ο διευθυντής του αγώνα ανακοίνωσε ότι η πρόγνωση του καιρού προβλέπει θερμοκρασίες άνω των 31°C τις επόμενες ημέρες. Προσθέστε σε αυτό την υγρασία και η ατμόσφαιρα στην Μαρίνα Μπέι θα θυμίζει… σάουνα. Αυτό μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία των οδηγών.

Στη Σιγκαπούρη, και οι δέκα ομάδες είναι πλέον αναγκασμένες να αναλάβουν δράση. Οι υπεύθυνοι έχουν φροντίσει ώστε να μην υπάρξει θέμα με την αύξηση του βάρους λόγω της χρήσης των ειδικών ψυκτικών γιλέκων από τους οδηγούς. Το ελάχιστο βάρος για τα μονοθέσια θα αυξηθεί κατά πέντε κιλά (στα 805 κιλά) και τα αυτοκίνητα θα πρέπει να ζυγίζουν δύο κιλά περισσότερο στις δοκιμές. Επομένως, δεν υπάρχει πρακτικά κανένας λόγος να μην χρησιμοποιούν το σύστημα οι ομάδες.
Προηγμένη τεχνολογία
Οι υψηλής τεχνολογίας φανέλες διαθέτουν ένα σύστημα σωλήνων μήκους σχεδόν 50 μέτρων, μέσω του οποίου αντλείται ψυκτικό υγρό. Κατά την ανάπτυξη του εξοπλισμού, η FIA έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στο να διασφαλιστεί πώς οι οδηγοί δεν θα δυσκολεύονταν να βγουν από το κόκπιτ σε περίπτωση σύγκρουσης.

Μερικοί οδηγοί έχουν δοκιμάσει ακόμη και τα ψυκτικά γιλέκα και σε άλλους αγώνες φέτος. Ωστόσο, αυτό ήταν δυνατό μόνο σε αυτοκίνητα που είχαν αρκετό περιθώριο στο ελάχιστο βάρος ώστε να φιλοξενήσουν τον πρόσθετο εξοπλισμό. Ο Τζορτζ Ράσελ ήταν το πρώτο… πειραματόζωο. Ο Βρετανός φορούσε ήδη το ψυκτικό γιλέκο κάτω από τη φόρμα του στις δοκιμές του Μπαχρέιν.

Ο Κάρλος Σάινθ το χρησιμοποίησε στην Τζέντα. Ωστόσο, ο Ισπανός δεν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με την πρώτη του χρήση: «Παρείχε ψύξη για περίπου 15 με 20 λεπτά, και μετά μόνο ζεστό νερό έρεε μέσα από τους σωλήνες. Ελπίζω το σύστημα να έχει εξελιχθεί περαιτέρω από τότε, ώστε να μπορούμε να αισθανόμαστε ένα αποτέλεσμα για τουλάχιστον μία ώρα» είχε δηλώσει τότε ο Ισπανός.

Η χρήση των ψυκτικών γιλέκων δεν είναι υποχρεωτική για τους οδηγούς, αλλά προαιρετική. Ωστόσο με τις συνθήκες που αναμένεται να επικρατήσουν στην Μαρίνα Μπέι μέχρι και την Κυριακή, αμφιβάλουμε για το εάν θα υπάρξει οδηγός που θα τα αγνοήσει.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Το απρόσμενο φαβορί (+video)
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Κόντρα στο ρεύμα
Χάμιλτον: Πέθανε το αγαπημένο του σκυλί (+video)