Η Renault αλλάζει τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία, εξελίσσοντας το νέο Twingo ΕV σε χρόνο ρεκό, για να προλάβει την την τεχνολογική επέλαση των Κινέζων κατασκευαστών.
Ενώ παραδοσιακά η ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου απαιτεί έως και τέσσερα χρόνια, η Renault ολοκλήρωσε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Twingo σε λιγότερο από δύο. Αξιοποιώντας simulation, XR εργαλεία και τεχνητή νοημοσύνη, η γαλλική εταιρεία μειώνει ριζικά τον χρόνο από το σχεδιαστήριο μέχρι τη γραμμή παραγωγής.
Η στρατηγική «Leap 100» της Renault στοχεύει στη μείωση των χρόνων ανάπτυξης έως και 40%, και το νέο Twingo είναι το πρώτο μοντέλο που βγαίνει από αυτή τη fast track διαδικασία. Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα AmpR Small EV, μοιράζεται δομικά στοιχεία με τα Renault 5 και 4, επιτρέποντας στην εταιρεία να συμπτύξει φάσεις που παραδοσιακά απαιτούσαν μήνες.
Κρίσιμος παράγοντας είναι η ψηφιακή προσομοίωση. Με ένα πλήρες «digital twin» κάθε αυτοκινήτου, οι μηχανικοί δοκιμάζουν, αξιολογούν και βελτιώνουν ρυθμίσεις πριν καν δημιουργηθεί το πρώτο φυσικό πρωτότυπο. Αυτό έχει ήδη μειώσει κατά 53% τον αριθμό των δοκιμαστικών οχημάτων, επιταχύνοντας σημαντικά την πιστοποίηση και την ομολογκασιόν.

Ταυτόχρονα, η Renault κόβει την πολυπλοκότητα. Εκεί που το Megane E-Tech προσέφερε πάνω από 200 πιθανές διαμορφώσεις, το Twingo θα περιοριστεί σε λιγότερες από 15, με μόλις επτά επιλογές χρώματος. Μικρότερη γκάμα σημαίνει πιο γρήγορη παραγωγή, λιγότερα logistics και καθαρότερο positioning στην αγορά.
Στο σχεδιαστικό κομμάτι, η εταιρεία εφαρμόζει XR (Extended Reality), επιτρέποντας στους σχεδιαστές να προβάλλουν ψηφιακά εσωτερικά σε φυσικές μακέτες και να κάνουν διορθώσεις σε πραγματικό χρόνο. Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται όχι για να «σχεδιάσει» αυτοκίνητο αλλά για να επιταχύνει τη μετάβαση από το σκίτσο σε τρισδιάστατη μορφή μέσα σε δευτερόλεπτα — διαδικασία που παλαιότερα απαιτούσε δύο ημέρες.

Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: ευελιξία και γρήγορη προσαρμογή στις αλλαγές της αγοράς. Όπως παραδέχονται τα στελέχη της Renault, η ταχύτητα δεν είναι απλώς θέμα κόστους αλλά επιβίωσης σε μια αγορά που κινείται πλέον με ρυθμούς τεχνολογίας και όχι βιομηχανίας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Έρχονται τα ραντάρ μέσης ωριαίας ταχύτητας
Plug-in υβριδικό σύστημα για φορτηγά από τη Scania
Ξεκίνησε η διάθεση του νέου QJMotor MTX 300 Top Box (+τιμή)